Balení obsahuje benzinový motor Evolution 10GX2 do RC modelů letadel, tlumič s příslušenstvím, elektronické zapalování, palivovou hadičku (délka 50 cm), palivový filtr, bimbátko do palivové nádrže, elektronický převodník pro snímání otáček motoru pro telemetrické jednotky Spektrum TM1000/TM1100, plastové držáky a oplet kabeláže. Arch samolepek, podrobný český návod k použití.
Novinka na trhu! Kompaktní benzínový motor Evolution 10GX2 o objemu 10 cm³ pro RC modely letadel. Elektronické zapalování, nový karburátor s účinnější pumpou.. Nízká hmotnost jej předurčuje jako náhradu za starší žhavící motory. Snadné starty, nízká spotřeba a ekonomický provoz. Další výhodou je náhrada prudce jedovatého paliva do žhavicích motorů obyčejným benzínem.
Univerzální využití motoru v modelech letadel všech kategorií, motor je vybaven CDI (Capacitive Discharge Ignition) elektronickým zapalováním, který automaticky řídí předstih a tak zajišťuje přesný zážeh benzinových par v celém rozsahu otáček. Čerpadlo karburátoru zajišťuje stálý přísun paliva s minimálním rizikem přerušení přísunu paliva a umožní snadné spouštění.
Mezi nesporné klady benzinových motorů jsou oproti stejným žhavicím motorům 10x nižší náklady na provoz a nesporně jejich čistý provoz, který zajisté zpříjemní očištění modelu po létání. Spotřeba benzinu je pouze 600 ml za hodinu provozu. Díky této velmi nízké spotřebě benzinu postačuje objem palivové nádrže okolo 170 - 200 ml - snadná zástavba do modelu, další snížení hmotnosti.
Obsahem balení je elektronický převodník, který převádí informace o otáčkách z elektronického zapalování do telemetrické jednotky Spektrum TM1000 nebo TM1100 (zapojuje se místo senzoru s Hallovou sondou). Nemusíte instalovat žádné jiné senzory otáček, pouze postačuje použití přiloženého převodníku. Vstup a výstup převodníku je galvanicky oddělen optočlenem - případná porucha na zapalování tak nemůže nepoškodit RC vybavení modelu.
Rozdíl mezi benzinovým motorem Evolution 10GX a 10GX2 je ten, že motor 10GX2 je vybaven membránovým čerpadlem, které aktivně saje palivovou směs z nádrže. Odpadá tedy nutnost tlakování nádrže z tlumiče. Aby v nádrži nevznikal při chodu motoru podtlak, musí být z nádrže vyvedena hadička, kterou se nasává vzduch. Díky tomuto uspořádání nedochází ke vniku nečistot přes tlumič do benzinu jak při běžném provozu, tak zejména při odsávání paliva z nádrže po skončení provozu RC modelu.
Doporučujeme koupit dvoutaktní olej do benzinových motorů Motor Power 2T-S (obj. č. DM-LU01). Pro napájení elektronického zapalování doporučujeme používat LiFe akumulátory. Pro zhášení motoru můžete použít opticky izolovaný vypínač - obj. č. EVOA100.
Hmotnost | 436 g – pouze motor |
Celková hmotnost | 645 g |
Objem | .60 (9.83 cm³) |
Výbrus | ABC |
Vrtání | 24.0 mm |
Zdvih | 21.5 mm |
Palivo | benzín 87-92 okt. 5% olej (20:1) |
Zapalování | Napájení 4.5-8.4 V, hmotnost 98 g |
Rozsah otáček | 2300 - 18000 ot/min |
Rozměr vrtule | 11x7 až 13x8 |
Tlumič | Kompaktní, hmotnost 111 g |
Dop. vrtule | APC 12x6 @ 11 100 ot/min |
Zapalovací svíčka | 1/4-32 EVO |
Zapalovací svíčka | 1/4-32 EVO (klíč 8mm) |
Spotřeba paliva | 600 ml/hodinu |
BIS04046 | Hrníčkový tlumič pro motor Evolution 8GX/10GX/10GX2 |
RC modely / Motory pro RC modely / Benzínové motory / RC letadla |
RC modely / RC letadla / Náhradní díly |