Balení obsahuje benzinový motor Evolution 15GX2, tlumič s příslušenstvím, elektronické zapalování, palivovou hadičku (délka 50 cm), palivový filtr, bimbátko do palivové nádrže, elektronický převodník pro snímání otáček motoru pro telemetrické jednotky Spektrum TM1000/TM1100, plastové držáky a oplet kabeláže. Podrobný návod k použití v češtině.
Nový typ karburátoru! Kompaktní benzínový motor Evolution 15GX2 o objemu 15 cm³ s elektronickým zapalováním, novým karburátorem s účinným čerpadlem paliva a osvědčený tlumič. Nízká hmotnost jej předurčuje jako náhradu za starší žhavící motory. Snadné starty, nízká spotřeba a ekonomický provoz. Další výhodou je náhrada prudce jedovatého paliva do žhavicích motorů obyčejným benzínem.
Univerzální využití motoru v modelech letadel všech kategorií, motor je vybaven CDI (Capacitive Discharge Ignition) elektronickým zapalováním, který automaticky řídí předstih a tak zajišťuje přesný zážeh benzinových par v celém rozsahu otáček.
Nový typ karburátoru s čerpadlem zajišťuje stálý přísun paliva bez ohledu na umístění nádrže, zároveň je jednodušší nastavení palivové jehly a snadnější spouštění motoru.
Mezi nesporné klady benzinových motorů jsou oproti stejným žhavicím motorům 10x nižší náklady na provoz a nesporně jejich čistý provoz, který zajisté zpříjemní očištění modelu po létání. Spotřeba benzinu je pouze 900 ml za hodinu provozu. Díky této velmi nízké spotřebě benzinu postačuje objem palivové nádrže okolo 240 - 420 ml - snadná zástavba do modelu, další snížení hmotnosti.
Obsahem balení je elektronický převodník, který převádí informace o otáčkách z elektronického zapalování do telemetrické jednotky Spektrum TM1000 nebo TM1100 (zapojuje se místo senzoru s Hallovou sondou). Nemusíte instalovat žádné jiné senzory otáček, pouze postačuje použití přiloženého převodníku. Vstup a výstup převodníku je galvanicky oddělen optočlenem - případná porucha na zapalování tak nemůže nepoškodit RC vybavení modelu.
Pro záběh motoru (cca 4 litry) je nutný poměr palivové směsi 20:1 benzínu k oleji. Pro normální provoz má palivová směs poměr benzín/olej 32:1. Pro lepší promíchání se doporučuje přidat benzín do oleje. Byly testovány Evolution 2-taktní oleje Valvoline, Shell, Redline a oleje Husqvarna. Nepoužívejte syntetické oleje Amsoil.
Volitelně lze k motoru dokoupit malý hrníčkový tlumič, díky kterému si můžete motor snadno nainstalovat i do úzkých trupů a tlumič Vám nebude kazit vzhled modelu. Objednací číslo hrníčkového tlumiče je EVOM9.
Doporučujeme koupit dvoutaktní olej do benzinových motorů Motor Power 2T-S (obj. č. DM-LU01). Pro napájení elektronického zapalování doporučujeme používat LiFe akumulátory. Pro zhášení motoru můžete použít opticky izolovaný vypínač - obj. č. EVOA100.
Hmotnost | 616 g – pouze motor |
Celková hmotnost | 890 g |
Objem | .91 (15 cm³) |
Výbrus | Ocelová vložka, píst Al s kroužkem |
Vrtání | 28 mm |
Zdvih | 24,8 mm |
Palivo | Benzín 87-91 okt. |
Zapalování | Napájení 4,5-8,4 V, hmotnost 100 g |
Doporučené vrtule | 13 x 6–15 x 6 |
Rozsah otáček | 1600 - 10400 ot/min (APC 14x6 @ 10400 ot/min) |
Rozměr vrtule | 13 x 7 - 15 x 6 |
Tlumič | Torpedo, hmotnost 175 g |
Zapalovací svíčka | 1/4-32 EVO |
Zapalovací svíčka | 1/4-32 EVO (klíč 8mm) |
Spotřeba paliva | 900 ml/hodinu |
RC modely / Motory pro RC modely / Benzínové motory / RC letadla |
RC modely / RC letadla / Náhradní díly |