Balení obsahuje benzinový motor Evolution 20GX2 s novým karburátorem, tlumič s příslušenstvím, elektronické zapalování, palivovou hadičku (délka 50 cm), palivový filtr, bimbátko do palivové nádrže, elektronický převodník pro snímání otáček motoru pro telemetrické jednotky Spektrum TM1000/TM1100, plastové držáky a oplet kabeláže. Podrobný český návod k použití.
Kompaktní benzínový motor Evolution 20GX2 o objemu 20 cm³ s elektronickým zapalováním,novým karburátorem s čerpadlem a tlumičem. Nízká hmotnost jej předurčuje jako náhradu za starší žhavící motory. Snadné starty, nízká spotřeba a ekonomický provoz. Další výhodou je náhrada prudce jedovatého paliva do žhavicích motorů obyčejným benzínem.
Univerzální využití motoru v modelech letadel všech kategorií, motor je vybaven CDI (Capacitive Discharge Ignition) elektronickým zapalováním, který automaticky řídí předstih a tak zajišťuje přesný zážeh v celém rozsahu otáček.
Nový typ karburátoru s čerpadlem zajišťuje stálý přísun paliva bez ohledu na umístění nádrže, zároveň je jednodušší nastavení palivové jehly a snadnější spouštění motoru.
Mezi nesporné klady benzinových motorů jsou oproti stejným žhavicím motorům 10x nižší náklady na provoz a nesporně jejich čistý provoz, který zajisté zpříjemní očištění modelu po létání. Spotřeba benzinu je pouze 1200 ml za hodinu provozu. Díky této velmi nízké spotřebě benzinu postačuje objem palivové nádrže okolo 250 - 420 ml - snadná zástavba do modelu, další snížení hmotnosti.
Obsahem balení je elektronický převodník, který převádí informace o otáčkách z elektronického zapalování do telemetrické jednotky Spektrum TM1000 nebo TM1100 (zapojuje se místo senzoru s Hallovou sondou). Nemusíte instalovat žádné jiné senzory otáček, pouze postačuje použití přiloženého převodníku. Vstup a výstup převodníku je galvanicky oddělen optočlenem - případná porucha na zapalování tak nemůže nepoškodit RC vybavení modelu.
Pro záběh motoru (cca 4 litry) je nutný poměr palivové směsi 20:1 benzínu k oleji a pro normální provoz má směs poměr benzín/olej 32:1. Pro lepší promíchání se doporučuje přidat benzín do oleje. Byly testovány Evolution 2-taktní oleje Valvoline, Shell, Redline a oleje Husqvarna. Nepoužívejte syntetické oleje Amsoil.
Doporučujeme koupit dvoutaktní olej do benzinových motorů Motor Power 2T-S (obj. č. DM-LU01). Pro napájení elektronického zapalování doporučujeme používat LiFe akumulátory. Pro zhášení motoru můžete použít opticky izolovaný vypínač - obj. č. EVOA100.
Hmotnost | 714 g – pouze motor |
Celková hmotnost | 961 g |
Objem | 1.20 (20 cm³) |
Výbrus | Ocelová vložka, AL píst s kroužkem |
Vrtání | 30,5 mm |
Zdvih | 27,9 mm |
Typ karburátoru | Evolution Pumped |
Kliková hřídel | závit 5/16-24 |
Palivo | benzín 87-91okt. |
Zapalování | Napájení 4,5-8,4 V, hmotnost 100 g |
Max. otáčky | 16 x 6 @ 8.850 ot./min. |
Doporučené vrtule | 15 x 6 to 17 x 8 |
Rozsah otáček | 1800 - 10000 ot/min |
Rozměr vrtule | 15 x 6 to 17 x 8 |
Tlumič | Hrníček, hmotnost 150 g |
Zapalovací svíčka | 1/4-32 EVO |
RC modely / Motory pro RC modely / Benzínové motory / RC letadla |
RC modely / RC letadla / Náhradní díly |