Při konstruování nejnovějšího člena rodiny tradičně skvělých modelů z pěnového Elaporu spojil svoje síly tým MULTIPLEXu se špičkovým pilotem a konstruktérem Gernotem Bruckmannem, s designérem Mircem Percorarim a firmou Extra Aircraft. Spojily se zkušenosti světového šampióna v 3D akrobacii se špičkovou technologií konstrukce pěnových modelů podpořené jedním z nejlepších světových výrobců skutečných letadel s tvořivostí mistra průmyslového designu a narodila se Extra 330SC, nadupaný plnokrevník pro brutální 3D freestyle akrobacii, který potěší každého zkušeného pilota!
Trup modelu je zhotoven z pěnového ELAPORu s "multiplexácky" promyšlenou vnitřní výztužnou konstrukcí z překližkových, laserem vyřezávaných dílů poskytující modelu při nízké hmotnosti potřebnou pevnost. Konstrukce tvoří "páteř" modelu; nese motor, regulátor, pohonný akumulátor a podvozek. Extra 330SC je konstruována pro střídavý motor Permax BL-O 3520-0920 s regulátorem MULTIcont BL-55 S-BEC a dvoulistou vrtuli 14x7“ s precizním plastovým kuželem, který se upevňuje do přídě v zadní montáži. Na horní straně trupu je odnímatelný kryt (přidržovaný magnety) prostoru pro akumulátor a palubní elektroniku, jehož součástí je i průhledný kryt kabiny s naznačeným kokpitem se sedačkou a přístrojovou deskou. Serva směrovky a výškovky jsou umístěna v prostoru kabiny a kormidla ovládají lanovody.
Dvoudílné křídlo se souměrným profilem je z pěnového ELAPORu; má velmi lehkou komorovou konstrukci s hlavním nosníkem tvořeným uhlíkovou trubkou. Poloviny se spojují pomocí uhlíkové trubky a na místě se zajišťují speciální západkou. Pro serva křidélek (velikosti HS-82MG) jsou připraveny šachty s plastovými držáky; křidélka jsou ovládána krátkými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou rovněž z ELAPORu s lehkou komorovou konstrukcí s vnitřními balsovými výztuhami, k trupu se upevňují pomocí plastových čepů a šroubů. Všechna kormidla (včetně křidélek) jsou pro zajištění přesného a lehkého chodu zavěšena na ohebných nebo otočných závěsech.
Přistávací zařízení je pevný dvoukolový podvozek s uhlíkovými nohami a řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou.
Pro povrchovou úpravu stavebnice obsahuje sadu samolepek ve speciálním „osobním“ designu Gernot Bruckmann (autor designu Mirco Percorari).
Pro napájení pohonné jednotky modelu budete potřebovat LiPo akumulátor s kapacitou 2600-2700 mAh a zatížitelností aspoň 35 C.
Konstrukce modelu počítá se 4 mikroservy; šachty a držáky serv jsou šity na míru servům Hitec HS-82MG a podobným.
Pro ovládání modelu v zásadě stačí běžná čtyřkanálová RC souprava, pro využití všech možností modelu je optimální používat aspoň šestikanálovou počítačovou RC soupravu s dvojími a exponenciálními výchylkami a mixy. V návodu najdete doporučené velikosti výchylek pro klasickou F3A akrobacii, 3D akrobacii i extrémní 3D akrobacii (včetně speciálních mixů, které rád používá Gernot Bruckmann).
Stavebnice obsahuje: pěnové výlisky dílů trupu, křídla a ocasních plochy z ELAPORu, sestavenou vnitřní překližkobvou konstrukci trupu, balsové výztuhy ocasních ploch, uhlíkové trubkové nosníky křídla, kryt kabiny, plastový vrtulový kužel, pevný uhlíkový podvozek s lehkými koly a aerodynamickými kryty z ELAPORu, uhlíkovou trubkovou spojku křídla, sadu drobného příslušenství, tři archy samolepek a návod.
Délka | 1200 mm |
Rozpětí | 1150 mm |
Hmotnost | 1350 g |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Plocha křídla | 36 dm2 |
Stavební náročnost | S2 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Sportovní / Rozpětí 1-1,4m |