Messerschmitt Bf-109 (nebo správněji Me-109) tvořil po celou II. světovou válku spolu s FW-190 páteř německého stíhacího letectva. Poprvé byl do bojů nasazen již ve španělské občanské válce; průběžně modernizován, vybavován silnějšími motory a výzbrojí byl pořád smrtelně nebezpečný, ačkoliv s lety nabíral na váze, a jeho původně skvěle vyvážené letové vlastnosti se zhoršovaly... Verze Me-109E byly první skutečně velkosériové válečné "Mezky", se kterými Luftwaffe kráčela od úspěchu k úspěchu nad Polskem, Norskem a Francíí. Sub-verze E3 se vyznačovala zesílenou kostrou a pancéřováním, nesla dva synchronizované kulomety MG-17 v trupu nad motorem a dva kanóny MG FF v křídle. 16 kusů Me-109E-3 bylo také ve výzbroji Slovenských vzdušných zbraní.
ARF stavebnice německého stíhacího letounu klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 50-60 ccm pro zkušené piloty obřích modelů. Dvoumetrový "Mezek" je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 30-60 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, řízení ostruhy a plynu se nachází v trupu nad křídlem.
Dvoudílné křídlo se souměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se nasouvá z boku na robustní duralovou trubkovou spojku. Křidélka i štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Vodorovná ocasní plocha je dvojdílná, nasouvá se z boku na duralovou trubkovou spojku a zajišťuje šrouby. Serva výškovky jsou uložena ve vodorovném stabilizátoru, výškovku ovládají krátkými přímými táhly. Směrovka a ostruha jsou ovládány lankovými náhony, servo je uloženo v prostoru kabiny.
Celý model je potažen speciální polomatnou nažehlovací fólií s naznačenou paneláží vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Podvozek je pneumatický zatahovací ostruhového typu s odpruženými hlavními nohami.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek, kola, palivovou nádrž, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny, arch samolepících obtisků a obrázkový návod.
Délka | 1976 mm |
Rozpětí | 2200 mm |
Hmotnost | 8300 g |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
Stavební náročnost | S3 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí od 2m |