L-39 Albatros vyráběný od počátku 70. let je stále ještě světově nejrozšířenější cvičný proudový letoun. Dodnes slouží k výcviku vojenských pilotů na všech světadílech stejně jako "sporťák" pro náročné. Na závodech okolo pylonů v americkém Renu má svoji vlastní třídu, sedmička Albatrosů propaguje švýcarské hodinky jako "Patrouille Breitling"...
Polomaketa československého proudového cvičného letounu pro pohon dmychadlem o průměru 90 mm se střídavým motorem a 8s Li-poly akumulátorem pro zkušené piloty "jetů".
Trup modelu je klasické konstrukce s celobalsovým tuhým potahem s odnímatelnou kabinou a kryty na spodní straně trupu umožňující přístup k dmychadlu. Přívodní "roury" vedoucí k dmychadlu a výstupní tryska jsou laminátové.
Křídlo se souměrným profilem je dvoudílné s klasickou celobalsovou konstrukcí s tuhým potahem. Poloviny křídla se nasouvají z ¨boku na uhlíkovou trubkovou spojku a zajišťují šrouby. Křidélka a klapky jsou ovládány mikroservy uloženými v křídle pomocí krátkých přímých táhel.
Ocasní plochy jsou celobalsové; serva pro ovládání kormidel jsou umístěna ve vodorovném stabilizátoru a kýlovce.
Přistávací zařízení tvoří tříkolový zatahovací podvozek – stavebnice předpokládá použití elektrických jednotek (nejsou součástí stavebnice); odpružené nohy s koly jsou obsaženy.
Celý povrch modelu je potažen nažehlovací fólií Oracover.
Pro pohon budete potřebovat 90 mm dmychadlo s výkonným střídavým motorem a 8s Li-poly akumulátor.
Stavebnice obsahuje: konstrukční trup, křídlo a ocasní plochy, odpružené podvozkové nohy s koly (bez zatahovacího mechanismu), sadu drobného příslušenství, aršík samolepek a obrázkový návod.
Délka | 1860 mm |
Rozpětí | 1450 mm |
Hmotnost | 4300 - 4600 g |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P(3),F(2) |
Plocha křídla | 42.7 dm2 |
Stavební náročnost | S2,S3 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí 1,4-1,5m |