Dvoumístný polský akrobatický větroň MDM-1 se skvěle uvedl hned při vstupu na mezinárodní scénu v roce 1993 – na mistrovství světa akrobatických větroňů s ním Jerzy Makula hladce zvítězil. A ve sbírání medailí on i polský národní tým pokračoval i v dalších dvou desetiletích.
ŠestimetrovýFOX z produkce firmy Black Horse určený především pro aerovlek a termické létání. V jeho konstrukci se také počítá s motorizací instalací střídavého elektromotoru výkonové třídy AXI 5345-5360 se sklopnou vrtulí do přídě modelu.
Trup tvoří lehká konstrukce z překližkových přepážek s tuhým celobalsovým potahem potažená nažehlovací fólí Oracover. Pro snadnější přepravu jze trup rozdělit na dvě poloviny spojované duralovými trubkami a šrouby; dělící rovina probíhá za odtokovou hranou křídla. Přístup k palubní elektronice zajišťuje odnímatelný kryt kabiny - pod čirou "bublinou" najdete maketu palubní desky a pilota se soustředěným výrazem zkušeného akrobatického pilota. V přídi je připraveno posuvné překližkové lože pro upevnění elektromotoru v zadní montáži.
Čtyřdílné křídlo nasouvané z boku na spojku tvořenou dvěma robustními duralovými trubkami je klasické konstrukce s torzní skříní s balsovým tuhým potahem a potahem nažehlovací fólií Oracover. Vnější části křídel jsou demontovatelné, spojují se dvěmi duralovými trubkovými spojkami a zajišťují šrouby. Křidélka jsou rozdělena na dvě části (na vnitřním a vnějším panelu každé křídla) a jsou ovládána dvěma servy s krátkými přímými táhly.
Ocasní plochy v klasickém uspořádání jsou celobalsové, vodorovný stabilizátor má celobalsový potah; celý ocas je opět potažen Oracoverem. Pro snadnější přepravu jsou vodorovná i svislá ocasní plocha demontovatelné, upevňované šrouby. Poloviny výškovky jsou ovládány prostřednictvím krátkých drátových táhel silnými servy standardní velikosti uloženými ve vodorovném stabilizátoru. Směrovka je ovládána pomocí servem umístěným v kýlovce.
Přistávací zařízení je tvořeno jedním neodpruženým kolem napůl vyčnívajícím z obrysu trupu a ostruhou.
Pro ovládání modelu budete potřebovat šest silných serv standardní velikosti s tahem cca 10 kg.cm, pro směrovku 15-20 kg.cm.
RC souprava by měla být počítačová s aspoň 9 kanály.
Motorizace modelu: FOX můžete pohánět motorem umístěným v přídi trupu se sklopnou vrtulí na holém trámci bez kuželu – takové řešení je takřka neviditelné, ať už motor běží nebo ne. Dostatečný výkon zajistí střídavý elektromotor třídy AXI 5345 s dvanáctičlánkovým LiPo akumulátorem.
Stavebnice obsahuje: konstrukční trup, křídlo a ocasní plochy potažené Oracoverem, sadu příslušenství, návod.
Délka | 3200 mm |
Rozpětí | 6000 mm |
Hmotnost | 18000 g |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(4),M |
Plocha křídla | 231 dm2 |
Stavební náročnost | S3 |
K29MV18378 | Startovací vozík pro větroně o rozpětí 4,5 - 6 m |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Větroně / Polomakety |