Heinkel He-112 byl v polovině 30. let nejvážnějším konkurentem Messerschmittu Me-109 v soutěži o nový standardní stíhací letoun Luftwaffe. Ačkoliv říšské ministerstvo letectví bylo spíše nakloněno Heinkelu, všeobecně poněkud vyšší výkony se stejným motorem, lepší chování ve vývrtce a jednodušší a levnější konstrukce rozhodly ve prospěch „stodevítky“. Jako „cena útěchy“ byla povolena sériová stavba a export zdokonaleného provedení He-112B s novým křídlem a kapkovitým krytem kabiny. Celkem byla vyrobena zhruba stovka strojů, které byly dodány do Japonska, Španělska, Rumunska a Maďarska. Heinkelu ale věnovala velkou pozornost nacistická propagandistická mašinérie, která jej prezentovala jako druhý standardní stroj Luftwaffe – jako takový dlouho „strašil“ v příručkách pro rozpoznávání a na straně Spojenců byla z různých bojišť hlášena řada sestřelů He-112B, ačkoliv se tam žádné ve skutečnosti nevyskytovaly.
Polomaketa německého stíhacího letadla pro pohon dvoutaktním žhavíkem 10-15 ccm, čtyřtaktem 15-20 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo střídavým elektromotorem třídy AXI 4130 s 6S LiPo.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Servo plynu a přijímač jsou uloženy v prostoru kabiny; přístup k nim (a popř. k nádrži nebo pohonnému akumulátoru) umožňuje odnímatelná horní část trupu s krytem kabiny. Serva směrovky a výškovky jsou uložena pod odnímatelným krytem na spodku trupu; kormidla jsou ovládána pomocí drátových táhel. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku s pomocí distančních sloupků).
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.
Celý model je potažem polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách.
Podvozek je ostruhového typu s odpruženými hlavními nohami dodávanými ve stavebnici. Můžete jej postavit jako pevný nebo nainstalovat elektrický nebo pneumatický zatahovací mechanismus (není součástí stavebnice). Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou souprava umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií, laminátový kryt motoru, odpružené podvozkové nohy, řiditelnou ostruhu, kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství a obrázkový návod.
Rozpětí (mm)1550Délka (mm)1560Plocha křídla (dm2)49Hmotnost (g)4500FunkceS, V, K(2), F(2), M, PNáročnostS1/P3Doporučený pohon a RC vybavení:
Motor | ASP S91A |
Vrtule | MA 13x6" |
Nádrž (ccm) | 300-400 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí 1,5-1,7m |