Letouny Curtiss P-40 za druhé světové války vykonaly obrovskou spoustu užitečné práce v severní Africe i v Tichomoří. Ačkoliv byly handicapovány slabými výkony svých motorů Allison ve větších výškách, statečně se střetávaly s rychlejšími a obratnějšími protivníky, neúnavně podporovaly pozemní jednotky v roli stíhacích bombardérů. Nejznámější jednotkou používající P-40 jsou určitě "Létající tygři", jednotka amerických dobrovolníků ve službách Čankajškovy Číny vyzbrojených Tomahawky vyrobenými původně pro RAF. Model ze stavebnice představuje stroj Sqn. Ldr. Boba Neala, který dosáhl celkem 13 sestřelů.
ARF stavebnice legendárního amerického stíhacího letounu klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 50-60 ccm pro zkušené piloty obřích modelů. Dvoumetrový Tomahawk je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 30-60 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, řízení ostruhy a plynu se nachází v trupu nad křídlem.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se nasouvá z boku na dvě duralové trubkové spojky. Křidélka i odštěpné vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Vodorovná ocasní plocha je dvojdílná, nasouvá se z boku na duralovou trubkovou spojku a zajišťuje šrouby. Serva výškovky jsou uložena ve vodorovném stabilizátoru, výškovku ovládají krátkými přímými táhly. Směrovka a ostruha jsou ovládány lankovými náhony, servo je uloženo v prostoru kabiny.
Celý model je potažen speciální polomatnou nažehlovací fólií s naznačenou paneláží vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Podvozek je pneumatický zatahovací ostruhového typu s odpruženými hlavními nohami.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky, pro ovládání výškovky potom dvě silná miniserva. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek, kola, palivovou nádrž, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny, arch samolepících obtisků a obrázkový návod.
Délka | 1940 mm |
Rozpětí | 2275 mm |
Hmotnost | 10000 g |
Náročnost pilotáže | P4 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
Plocha křídla | 89.5 dm2 |
Stavební náročnost | S3 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí od 2m |