Palubní torpédový Fairey Albacore vznikl jako „moderní“ nástupce legendárního Swordfishe se silnějším motorem, pohodlnou uzavřenou kabinou a spoustou dalších vylepšení. Z řady důvodů zůstal po celou dobu služby ve stínu svého předchůdce; i když Albacory a jejich posádky bojovaly nesmírně statečně a obětavě v akcích, jako byly nešťastné útoky proti Petsamu a Kirkenessu v létě 1941 na dalekém severu, bitva u Matapanu ve Středomoří nebo pronásledování Tirpitzu v norských vodách, nikdy neměly štěstí na spektakulární úspěchy typu ochromení Bismarcku, náletu na Taranto nebo akce v zálivu Bomba (2 italské ponorky, torpédoborec a depotní loď potopené 3 torpédy). Nakonec Swordfishe vydržely ve službě daleko déle díky tomu, že byly vhodnější pro malé paluby eskortních letadlových lodí. Do současnosti se dochoval jediný Albacore, který je vystaven v muzeu Fleet Air Arm v anglickém Yeoviltonu.
Polomaketa britského palubního torpédového dvouplošníkuplošníku pro pohon dvoutaktním žhavíkem 12-15 ccm, čtyřtaktem 15-20 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo střídavým elektromotorem třídy AXI 4130 s 6S LiPo.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Servo plynu a přijímač jsou uloženy v prostoru kabiny; přístup k nim (a popř. k nádrži nebo pohonnému akumulátoru) umožňuje odnímatelná přední část kabiny. Serva směrovky a výškovky jsou uložena pod odnímatelným krytem na spodku trupu; kormidla jsou ovládána pomocí drátových táhel. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku s pomocí distančních sloupků).
Dvoudílná křídla s polosouměrným profilem s polovinami nasouvanými z boku na duralové trubkové spojky je klasické celobalsové konstrukce. Křidélka jsou ovládány 4 nezávislými servy uloženými v křídlech.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.
Celý model je potažem polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách.
Podvozek je ostruhového typu s duralovými hlavními nohami. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň šestikanálovou počítačovou soupravu. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií, laminátový kryt motoru, odpružené podvozkové nohy, řiditelnou ostruhu, kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, maketu torpéda a obrázkový návod.
Délka | 1400 mm |
Rozpětí | 1693 mm |
Hmotnost | 4500 g |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Ovládané funkce | S,V,K(4),M |
Plocha křídla | 75.8 dm2 |
Stavební náročnost | S1 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí 1,5-1,7m |