Stroje s křídlem lomeným do "W" a typickým pevným "bačkorovým" podvozkem vrhající se s jekotem sirén takřka kolmo na bezmocné pěšáky zoufale hledající úkryt - to je Ju-87 Stuka (Sturzkampfflugzeug - střemhlavý bombardér), symbol nacistické bleskové války. Stuky v dokonalé koordinaci s pozemními jednotkami, jimž nahražovaly klasické dělostřelectvo, které by jinak nestačilo držet krok s valícími se kolonami "panzerů", převálcovaly Polsko, Dánsko a Norsko, stejně jako Belgii, Holandsko,Francii, Jugoslávii a Řecko. Až v Bitvě o Británii, kdy Luftwaffe neměla drtivou převahu ve vzduchu, je Spitfiry a Hurricany odhalily jako pomalé a neohrabané "sedící kachny". Přesto Stuky hrály významnou roli - nadále spíše jako bitevní letouny - po celý zbytek války na všech bojištích v Evropě, v severní Africe; otestovaly i odolnost pancéřových palub z vítkovické oceli letadlových lodí Royal Navy doprovázejích konvoje na Maltu...
Polomaketa německého střemhlavého bombardéru klasické celobalsové konstrukce pro pohon dvoudobým benzínovým motorem 50-60 ccm nebo elektromotorem třídy AXI 5345 napájeným z 12S LiPo akumulátoru. Velká Stuka je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se obřími modely pro motory 30-50 ccm, a hodlá se pustit do létání s většími a složitějšími maketami strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a lehké překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru s charakteristickým „podbradkem“. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, plynu a sytiče se nachází v trupu nad křídlem; snadný přístup zajišťuje odnímatelná horní část trupu. Kabina je maketově vybavená.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem má klasickou konstrukci s celobalsovým tuhým potahem. Poloviny křídla se nasouvají z boku na trubkovou duralovou spojku a zajišťují šrouby. Maketově ztvárněná křidélka a klapky typu „Junkersovo dvojité křídlo“ jsou ovládány nezávisle třemi páry serv s krátkými přímými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou klasické celobalsové konstrukce. Serva výškovky jsou uložena ve vodorovném stabilizátoru; směrovka je ovládána lankovým náhonem pomocí serva nainstalovaného v trupu.
Podvozek s řiditelnou drátovou ostruhou spřaženou se směrovkou má odpružené hlavní nohy s laminátovými tvarovými kryty kol.
Celý model je potažen speciální polomatnou nažehlovací fólií s naznačenou paneláží vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň 10-kanálovou počítačovou soupravu umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní silná standardní s tahem 8-10 kg.cm pro křidélka a klapky, pro výškovku 5-7 kg.cm miniserva, pro směrovku 15-20 kg.cm servo a běžná standardní serv apro plyn a sytič.
Stavebnice obsahuje: postavený a potažený trup, nastříkaný laminátový kryt motoru, postavená a potažená křídla a ocasní plochy, odpružený podvozek, sadu příslušenství, kola a obrázkový návod
Délka | 1837 mm |
Rozpětí | 2300 mm |
Hmotnost | 8600 - 8800 g |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P,F(4) |
Plocha křídla | 90.2 dm2 |
Stavební náročnost | S2,S3 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí od 2m |