Mitsubishi A6M Zero je přímo synonymem japonského stíhacího letectva druhé světové války. Vynikal vysokou rychlostí, naprosto nedostižnou obratností a stoupavostí, měl silnou výzbroj a obrovský dolet - takže na počátky války zcela deklasoval nezkušené spojenecké protivníky. Jakmile se mu ale do cesty postavili lépe vycvičení piloti v kabinách Hellcatů a Corsairů, rychle vyšly najevo jeho slabiny - malá odolnost lehké konstrukce, chybějící pancéřování kabiny a samosvorné obaly palivových nádrží. Přes průběžnou modernizaci se Zera stala od druhé poloviny roku 1943 lovnou zvěří...
Polomaketa japonského námořního stáhacího letounu pro pohon dvoutaktním žhavíkem 10-15 ccm, čtyřtaktem 15-20 ccm, benzínovým motorem 15 ccm nebo střídavým elektromotorem třídy AXI 4130 s 6S LiPo.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný. Serva a ostatní elektronika jsou uložena v prostoru kabiny; směrovka i výškovka je ovládána pomocí drátových táhel. Přístup k elektronice a k nádrži/pohonnému akumulátoru umožňuje odnímací odnímatelná horní část trupu s krytem kabiny. Stavebnice obsahuje díly pro montáž spalovacího motoru (na stavitelné plastové lože v poloze hlavou doprava dolů) i elektromotoru (v zadní montáži na překližkovou desku).
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem s polovinami nasouvanými z boku na duralovou trubkovou spojku je klasické celobalsové konstrukce. Křidélka i klapky jsou ovládány vždy 2 nezávislými servy uloženými v křídle.
Ocasní plochy jsou rovněž klasické celobalsové konstrukce.
Celý model je potažen speciální polomatnou nažehlovací fólií s naznačenou paneláží vytvářející velmi realistický "válečnický" barevný finiš, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Podvozek je zatahovací ostruhového typu s odpruženými hlavními nohami (dodávány ve stavebnici) - model je připraven pro instalaci elektrických zatahovacích jednotek (nejsou součástí stavebnice). Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.
Pro ovládání modelu budete potřebovat aspoň sedmikanálovou počítačovou soupravu umožňující nezávislé ovládání křidélek a klapek. Serva vyhoví kvalitní standardní s tahem 3-5 kg.cm.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií, laminátový kryt motoru, odpružené podvozkové nohy, řiditelnou ostruhu, kola, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství a obrázkový návod.
Délka | 1375 mm |
Rozpětí | 1720 mm |
Hmotnost | 4400 - 4600 g |
Náročnost pilotáže | P3 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,P(2),F(2) |
Plocha křídla | 46.5 dm2 |
Stavební náročnost | S2 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí 1,7-2m |