Průzkumný a spojovací hornoplošník s velmi krátkým vzletem a přistáním Fieseler Fi-156 Storch patří mezi nejslavnější letadla druhé světové války. Nenápadný a tichý, schopný přistát na větší lesní mýtině se stal "očima" německých pozemních jednotek v jejích nejslavnějších akcích "bleskové války". Storch si oblíbili vysocí velitelé (jako třeba polní maršál Rommel), kterým umožňoval být v kontaktu s obrněnými jednotkami vrážejícími drtivé klíny hluboko do týlu nepřátelských vojsk. Na jeho kontě jsou také spektakulární akce, jako vysvobození italského diktátora Benita Mussoliniho z domácího vězení v hotelu na vrcholu hory. Storchy se pro Luftwaffe vyráběly i v továrnách ve Francii a u nás v Chocni - ostatně ve výrobě se pokračovalo i po válce a zvláště Storchy francouzské výroby s hvězdicovými motory létají dodnes.
Velká polomaketa německého průzkumného a spojovacího letadla pro benzínové motory 35-40 ccm. Trup modelu s integrální kýlovkou svislé ocasní plochy je klasické konstrukce s celobalsovým tuhým potahem. Kryt motoru je laminátový, odnímatelný. Snadný přístup k palubní elektronice umožňuje odnímatelná horní část trupu s přední částí krytu kabiny a vyjímatelný pilot s podlážkou.
Křídlo s polosouměrným profilem je dvoudílné klasické konstrukce s tuhým balsovým potahem; poloviny křídla se nasouvají z boku na dvě trubkové duralové spojky. Štěrbinová křidélka a vztlakové klapky klapky jsou ovládány 2 páry serv uloženými v křídle. Sloty na náběžné hraně jsou pevné.
Ocasní plochy jsou klasické celobalsové, vodorovná ocasní plocha je pro snadnou přepravu dvoudílná, nasouvaná z boku na trubkovou duralovou spojku. Směrovka a výškovka jsou ovládány servy uloženými v prostoru kabiny výškovka pomocí drátových táhel a směrovka lankovým náhonem.
Celý model je potažen polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách se znázorněním paneláže a nýtování.
Podvozek je ostruhového typu s ostruhou spřaženou s ovládáním směrovky, hlavní podvozkové nohy jsou odpružené.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené polomatnou nažehlovací fólií v kamuflážních barvách, laminátový kryt motoru, sada hotových vzpěr křídla a podvozku, podvozek s odpruženými nohami, kola s duralovými disky, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, obrázkový návod ke stavbě.
Délka | 1910 mm |
Rozpětí | 2850 mm |
Hmotnost | 8100 g |
Náročnost pilotáže | P3 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M,F(2) |
Plocha křídla | 107 dm2 |
Stavební náročnost | S3 |
Doporučený objem nádrže | 500 - 1000 ml |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí od 2m |