Průkopník letectví Glenn Curtiss se zasloužil o rozvoj amerického aviatiky nejspíš daleko více, než bratři Wrightové, kteří brzo ustrnuli na původní koncepci svého Flyeru. Kromě létacích člunů vyráběných Brity v licenci pro námořní hlídkování (Little America a později Large America) zkonstruoval a jeho firma velkosériově produkovala cvičný dvojplošník s označením "JN" (odtud přezdívka Jenny). Stal se základem pro vybudování amerického letectva - z hrstky strojů v roce 1915 na sílu nijak nezaostávající za evropskými mocnostmi na začátku roku 1919. Celkem bylo postaveno přes 6000 JN v několika verzích, které se po skončení války doslova rozlétly po celé zemi a v rukou předváděcích pilotů-kaskadérů (říkalo se jim "barnstormers") se postaraly o všeobecnou propagaci letectví. Koneckonců, hodně zasloužilá a olétaná Jenny byla prvním letadlem Charlese Lindbergha. Jenny se dostaly i na poštovní známky; omylem v poloze hlavou dolů vytištěná Jenny ("Inverted Jenny") v nominální hodnotě 24 centů patří mezi nejznámější a nejcennější známky vůbec.
Stavebnice americké firmy DUMAS Aircraft představuje ideální stroj pro modeláře, který má již aspoň základní zkušenosti se stavbou malých modelů poháněných gumovým svazkem (jako vůbec model pro získání základních zkušeností s klasickou stavbou doporučujeme nejprve postavit např. některý z kabinových hornoplošníků od firmy Guillow's nebo HERR). Zdokonalíte se ve stavbě "žbrdličkové" kostru trupu i křídla, potahování papírem a lakování, přípravě a ošetřování gumového svazku, zalétávání - prostě ve všech těch nádherných dovednostech ryzí klasické modelařiny. Vzhledem k velikosti modelu a složitosti předlohy je stavby už docela dost, ale díky vysoce předpracovaným laserem vyřezávaným dílům to jde jako po másle.
Stavebnice volně létající polomakety amerického cvičného dvojplošníku (verze Standard J-1) určená pro pohon gumovým svazkem. Model je jednoduché klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s laserem vyřezávanými dřevěnými díly a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Trup je konstruován běžnou minimaketářskou technologií - nejprve z balsových lišt sestavíte bočnice, které spojíte polopřepážkami a příčkami do příhradového rámu. Výsledné oblé tvary získáte po nalepení většího počtu tenkých podélníků. Křídla jsou klasické konstrukce z nosníků a žeber, ocasní plochy z balsových lišt a laserem vyřezávaných dílů.
Jenny je také velmi vhodná pro přestavbu na RC model - je již dostatečně velký, aby unesl dnes již celkem běžné miniaturní RC vybavení se 4-5g servy. Pro pohon můžete použít střídavý motor třídy AXI 2204 a dvoučlánek Li-Po 300-500 mAh
Stavebnice obsahuje: balsové laserem vyřezávané díly, balsové nosníky, plastovou vrtuli s hřídelí a hlavicí, gumový svazek (soutěžní guma FAI TAN II), kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, barevný potahový papír, aršík samolepek, stavební plán.
Délka | 465 mm |
Rozpětí | 762 mm |
Náročnost pilotáže | P0 |
Ovládané funkce | žádné |
Stavební náročnost | S1,S2 |
RC modely / RC letadla / Volně létající |