Průzkumný a spojovací hornoplošník s velmi krátkým vzletem a přistáním Fieseler Fi-156 Storch patří mezi nejslavnější letadla druhé světové války. Nenápadný a tichý, schopný přistát na větší lesní mýtině se stal "očima" německých pozemních jednotek v jejích nejslavnějších akcích "bleskové války". Storch si oblíbili vysocí velitelé (jako třeba polní maršál Rommel), kterým umožňoval být v kontaktu s obrněnými jednotkami vrážejícími drtivé klíny hluboko do týlu nepřátelských vojsk. Na jeho kontě jsou také spektakulární akce, jako vysvobození italského diktátora Benita Mussoliniho z domácího vězení v hotelu na vrcholu hory. Storchy se pro Luftwaffe vyráběly i v továrnách ve Francii a u nás v Chocni - ostatně ve výrobě se pokračovalo i po válce a zvláště Storchy francouzské výroby s hvězdicovými motory létají dodnes.
Stavebnice americké firmy DUMAS Aircraft představuje ideální stroj pro modeláře, který má již aspoň základní zkušenosti se stavbou malých modelů poháněných gumovým svazkem (jako vůbec model pro získání základních zkušeností s klasickou stavbou doporučujeme nejprve postavit např. některý z kabinových hornoplošníků od firmy Guillow's nebo HERR). Zdokonalíte se ve stavbě "žbrdličkové" kostru trupu i křídla, potahování papírem a lakování, přípravě a ošetřování gumového svazku, zalétávání - prostě ve všech těch nádherných dovednostech ryzí klasické modelařiny. Vzhledem k velikosti modelu a složitosti předlohy je stavby už trochu více, ale díky vysoce předpracovaným laserem vyřezávaným dílům to jde jako po másle.
Stavebnice volně létající polomakety německého průzkumného a spojovacího hornoplošníku určená pro pohon gumovým svazkem. Model je jednoduché klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s laserem vyřezávanými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu a plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním. Trup je konstruován běžnou minimaketářskou technologií - nejprve z balsových lišt sestavíte bočnice, které spojíte polopřepážkami a příčkami do příhradového rámu. Výsledné oblé tvary získáte po nalepení většího počtu tenkých podélníků. Křídlo je klasické konstrukce z nosníků a žeber, ocasní plochy z balsových lišt a laserem vyřezávaných dílů.
Storch je také vhodný pro přestavbu na RC model - je již dostatečně velký, aby unesl dnes již celkem běžné miniaturní RC vybavení se 4-5g servy. Pro pohon je vzhledem ke štíhlosti přídě vhodný malý stejnosměrný motor s převodovkou ve stylu pohonných jednotek GWS nebo malá "oběžka" o průměru do 20 mm a dvoučlánek Li-Po 300-500 mAh. Jinou dobrou možností je použít motor a palubní elektroniku z modelu Funtic.
Stavebnice obsahuje: balsové laserem vyřezávané díly, balsové nosníky, vakuově lisované díly (kryt kabiny...), plastovou vrtuli s hřídelí a hlavicí, gumový svazek (soutěžní guma FAI TAN II), kola, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, barevný potahový papír, aršík samolepek, stavební plán.
Délka | 530 mm |
Rozpětí | 762 mm |
Náročnost pilotáže | P0 |
Ovládané funkce | žádné |
Stavební náročnost | S1,S2 |
RC modely / RC letadla / Volně létající |