Lavočkin La-9 z roku 1946 sice stále připomínal svého předchůdce, slavný válečný La-7, ale ve skutečnosti to bylo zcela nové letadlo s celokovovou kostrou a „mustangovským“ křídlem s laminárním profilem. Úspora váhy oproti původní konstrukci z oficiálně opěvované „Alfa-děrevěsiny“, což ve skutečnosti byla těžká a křehká březová překližka sycená fenolformaldehydovou pryskyřicí s velmi omezenou životností v polních podmínkách, umožnila montovat větší palivové nádrže a výzbroj rozšířit na čtyři 23 mm kanony. La-9 byly bojově nasazeny v Korejské válce.
ARF stavebnice sovětského stíhacího letadla klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 25-35 ccm pro zkušené piloty obřích modelů. Lavočkin je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 20-30 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Kužel pro třílistou vrtuli s duralovou zadní deskou je dodáván ve stavebnici. Prostor pro serva směrovky, výškovky a plynu se nachází v trupu nad křídlem; snadný přístup zajišťuje odnímatelná horní část trupu.
Dvoudílné křídlo s polosouměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Křídlo se nasouvá z boku na robustní duralovou trubkovou spojku. Křidélka jsou ovládána párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Vodorovná ocasní plocha je dvojdílná, nasouvá se z boku na duralovou trubkovou spojku a zajišťuje šrouby. Serva výškovky a směrovky jsou uložena v trupu v prostoru kabiny, poloviny výškovky jsou ovládány drátovými táhly; směrovka a ostruha lankovými náhony.
Celý model je potažen stříbrnou nažehlovací fólií ORACOVER, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Podvozek je pneumatický zatahovací ostruhového typu s maketovými odpruženými hlavními nohami.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek, kola, palivovou nádrž, vrtulový kužel, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny a obrázkový návod.
Délka | 1668 mm |
Rozpětí | 1814 mm |
Hmotnost | 7100 - 8200 g |
Náročnost pilotáže | P3,P4 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P |
Plocha křídla | 58.5 dm2 |
Stavební náročnost | S2,S3 |
K22DLA0032NEW | Motor DLA 32ccm včetně tlumiče a příslušenství - nová verze |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí 1,7-2m |