Vojenský cvičný dvoumístný Tucano/Toucan patří mezi nejúspěšnější letadla pocházející z konstrukční kanceláře brazilské firmy EMBRAER. Vedle množství strojů domácí výroby po světě létá a začínající piloty cvičí také Tucana z licenční výroby u britské firmy Shorts Brothers.
ARF stavebnicebrazilského vojenského cvičného letounu klasické celobalsové konstrukce pro pohon benzínovým motorem 40-60 ccm pro zkušené piloty obřích modelů.
Dvoumetrové Volcano je ideálním projektem pro modeláře, který má již zkušenosti se jednoduššími obřími modely pro motory 30-60 ccm, a hodlá se pustit do létání se složitějšími maketami rychlých strojů s vyšším plošným zatížením. Díky vysokému stupni "předpostavení" jde dokončení modelu celkem rychle a snadno - samozřejmě, vzhledem k velikosti modelu a složitosti palubní elektroniky a mechanismů zatahovacího podvozku to není projekt pro zelenáče.
Trup je klasické konstrukce z balsy a překližky s odnímatelným laminátovým krytem motoru a průhledným krytem kabiny. Pro snadnější přepravu je trup dělený za kabinou, obě části se spojují duralovými trubkami a šrouby. Motor se montuje v poloze hlavou dolů na odpovídající lože na překližkovou motorovou přepážku, doporučujeme každopádně použít odpružené lože se silentbloky. Prostor pro serva směrovky, řízení ostruhy a plynu se nachází v trupu nad křídlem. Směrovka a ostruha jsou ovládány lankovými náhony, poloviny výškovky servy uloženými ve vodorovném stabilizátoru s robustními drátovými táhly.
Dvoudílné křídlo se souměrným profilem je klasické konstrukce s balsovými žebry a tuhým potahem. Poloviny křídla se nasazují z boku na dvě duralové trubkové spojky. Křidélka i štěrbinové vztlakové klapky jsou ovládány vždy párem serv umístěných v křídle.
Ocasní plochy jsou konstrukční se souměrným profilem a tuhým celobalsovým potahem kýlovky a vodorovného stabilizátoru. Poloviny vodorovné ocasní plochy se nasouvají na duralovou trubkovou spojku a zajišťují šrouby.
Celý model je potažen nažehlovací fólií Oracover, všechny laminátové díly jsou nastříkané barvami odolnými vůči účinkům paliva.
Podvozek je tříkolový pneumatický zatahovací s odpruženými nohami a řiditelnou příďovou nohou.
Pro ovládání modelu budete potřebovat nejméně sedmikanálovou RC soupravu, optimální je devítikanálová. Serva vyhoví standardní 3-4 kg.cm pro plyn, sytič, řízení ostruhy a přepouštěcí ventily podvozku; silná standardní s tahem 6-10 kg.cm pro kormidla a klapky. Vzhledem k počtu a síle použitých serv a velikosti modelu dbejte na dobře vyřešené napájení s akumulátory o dostatečné kapacitě s kabeláží o dostatečném průřezu.
Stavebnice obsahuje: postavený a nažehlovací fólií potažený trup, křídlo a ocasní plochy, nastříkaný laminátový kryt motoru, pneumatický zatahovací podvozek, kola, palivovou nádrž, sadu příslušenství, maketový interiér kabiny, vrtulový kužel s duralovou zadní deskou, arch samolepících obtisků a obrázkový návod.
Délka | 2190 mm |
Rozpětí | 2567 mm |
Hmotnost | 11000 - 13000 g |
Náročnost pilotáže | P4 |
Ovládané funkce | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
Plocha křídla | 101 dm2 |
Stavební náročnost | S3 |
Doporučený objem nádrže | 700 - 1000 ml |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Vojenské / Rozpětí od 2m |