To, co pro automobilovou dopravu představoval Ford T, pro sportovní letectví představuje Piper J-3 Cub. Samozřejmě je tu zásadní rozdíl: Mr. Ford říkával: "Ford T můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to černá.", zatímco motto Mr. Pipera bylo: "Piper Cub můžete mít v jakékoliv barvě, pokud je to žlutá." Celá řada "obyčejných" Piperů prošla přestavbou na akrobatickou verzi zahrnující vnitřní zpevnění kostry, použití výkonnějšího motoru a samozřejmě tu nejnápadnější změnu zmenšení rozpětí. "Clipped Wing" Piper neboli Piper se zastřiženými křídly se samozřejmě nevyrovná akrobatickému speciálu, ale každopádně umí mnohem více, než jen tak "placetit" ve vzduchu!
Polomaketa legendárního amerického hornoplošníku pro pohon benzínovým motorem 30-35 ccm.
Trup modelu je klasické konstrukce v kombinaci balsa /lehká překližka, motorový kryt je laminátový, odnímatelný s maketami hlav válců. Ppřistup k palubnímu RC vybavení zajišťují maketové otvíratelné dveře kabiny.
Dvoudílné křídlo s profilem NACA 4412 nasazované z boku na 2 duralové trubkové spojky je klasické celobalsové konstrukce (s tuhým potahem torzní skříně), stejně jako ocasní plochy. Křidélka jsou ovládána 2 nezávislými servy, podobně jako výškovka; směrovka má lankový náhon. Celý model je potažem nažehlovací fólií. Podvozek je maketový ostruhového typu; hlavní nohy sestavené z ocelových drátů, trubek a kován mají funkční odpružení. Ostruha je řiditelná, spřažená se směrovkou.
Stavebnice obsahuje: postavený trup, křídlo a ocasní plochy potažené nažehlovací fólií, laminátový kryt motoru, funkční odpružený podvozek s koly, řiditelnou ostruhu, hotové vzpěry křídla, palivovou nádrž, sadu drobného příslušenství, obrázkový návod.
Délka | 1500 mm |
Rozpětí | 2140 mm |
Hmotnost | 5200 - 5300 g |
Náročnost pilotáže | P2,P3 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Plocha křídla | 71 dm2 |
Stavební náročnost | S2 |
Doporučený objem nádrže | 500 ml |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Sportovní / Rozpětí od 2m |