Pitts Model 12 je nejvýkonnější z řady akrobatických dvojplošníků zkonstruovaných Curtissem Pittsem. Je jedním z nejpovedenějších "následků" rozpadu Sovětského svazu - na počátku 90. let najednou bylo možné dříve nepředstavitelné - do amerického amatérského stroje bylo najednou možné bez problémů získat hvězdicové motory o 360-400HP, které do té doby poháněly pouze sovětské Jaky a Súčka!
Náš nový Pitts Python posouvá EPP akrobatické modely o třídu výš - tam, kde bychom dříve měli spalovací "desítku", nyní spokojeně přede střídavý motor o průměru 50 mm napájený ze šestičlánkového LiPo akumulátoru! (Nenechte se, prosím, zmást ctěnou konkurencí nabízející Pittse stejné velikosti se 40 mm motorem s napájením ze čtyřčlánku - tomu bude sotva stačit dech na akrobacii hodnou téhle nesmrtelné legendy...)
Trup modelu z pěnového EPP s je dodáván připravený pro montáž střídavého motoru s rotačním pláštěm třídy AXI 4120, pro který bude třeba aspoň 65 A střídavý regulátor s výkonným spínaným stabilizátorem napájení SBEC nebo Opto regulátor a zvláštní přijímačový akumulátor) a dvě standardní serva pro směrovku a výškovku. Snadný přístup k palubní elektronice a pohonnému akumulátoru zaručuje odnímatelný překryt kabiny s magnetickým zámkem. Kryt motoru je rovněž odnímatelný s magnetickými zámky po stranách.
Křídla z pěnového EPP se souměrným profilem jsou jednodílná. Spodní se k trupu se upevňuje zespodu šrouby, horní je neseno na soustavě vzpěr a upevněno rovněž šrouby. Křidélka jsou ovládána nezávisle čtyřmi servy standardní velikosti, pro něž jsou v křídle připraveny odpovídající šachty. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo.
Ocasní plochy jsou z EPP, směrovka a výškovka jsou ovládány servy uloženými v prostoru kabiny pomocí drátových táhel.
Podvozek je duralový s plastovými kryty, ostruha je otočná, spřažená s ovládáním směrovky.
Pro model budete potřebovat Li-poly šestičlánky (2 tříčlánky zapojené do série) aspoň 3300 mAh se zatížitelností nejméně 25C, pro maximální využití možností motoru a modelu raději 35C nebo více.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou RC soupravu, výhodu budou mít samozřejmě majitelé vícekanálových počítačových souprav umožňujících individuální nastavování a dojla´dování serv křidélek. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.
Tip: Pro dosažení maximální výkonnosti můžete zkusit model odlehčit použitím miniserv namísto standardních - ušetříte tak příjemných 100-120 g - samozřejmě je třeba doplnit patřičné držáky pro serva menší velikosti.
Stavebnice obsahuje: téměř hotový a nastříkaný model vylisovaný z pěnového EPP, sadu příslušenství, kontaktní lepidlo na EPP a návod.
POZOR:Správná poloha těžiště je 95-100 mm za náběžnou hranou horního křídla. Omlouváme se za nesprávně uvedenou (příliš vpředu) v části návodů dodávaných ve stavebnici.
Délka | 1200 mm |
Rozpětí | 1400 mm |
Hmotnost | 3200 g |
Náročnost pilotáže | P3 |
Ovládané funkce | S,V,K(4),M |
Stavební náročnost | S2 |
RC modely / RC letadla / RC modely / Rychlostavebnice / Polomakety / Sportovní / Rozpětí 1,4-1,5m |