Taylorcraft BC-12 z roku 1946 byl lehký dvoumístný sportovní hornoplošník americké firmy Taylorcraft. Nápadná podobnost s Piperem (na první pohled se liší plně kapotovaným motorem Continental 65 HP) není vůbec náhodná, jelikož C. G. Taylor byl konstruktérem stroje E-2 Cub, což byl model, který u Piperů předcházel legendární J-3 Cub.
Stavebnice americké firmy DUMAS Aircraft představuje ideální stroj pro modeláře, který má již aspoň základní zkušenosti se stavbou malých modelů poháněných gumovým svazkem nebo větroňů a pilotáží RC modelu s ovládanou směrovkou a výškovkou. Zdokonalíte se ve stavbě "žbrdličkové" kostru trupu i křídla, potahování papírem a lakování - jde to díky vysoce předpracovaným laserem vyřezávaným dílům jako po másle.
Stavebnice RC polomakety amerického sportovního hornoplošníku určená pro pohon elektromotorem. Model je jednoduché klasické celobalsové konstrukce v rozsypu s laserem vyřezávanými dřevěnými díly, maketovými doplňky z vakuově tvářeného plastu, plastovými díly zhotovenými vstřikovým lisováním a z kovu. Trup je konstruován běžnou minimaketářskou technologií z bočnic slepených z balsových nosníků, které spojíte polopřepážkami a příčkami do příhradového rámu. Výsledné tvary získáte po nalepení několika dodatečných podélníků. Křídlo je klasické konstrukce z nosníků a žeber, ocasní plochy z balsových lišt a laserem vyřezávaných dílů. Drobnou "vychytávkou" je zhotovování obvodových dílů ocasních ploch a koncových oblouků křídla z balsových pásků laminovaných za mokra. Získáte tak snadno překvapivě pevné a velmi lehké díly - a bez použití uhlíku! Výkresy potřebných šablon opět najdete v návodu. Celý model můžete potáhnout papírem dodávaným ve stavebnici nebo vhodnou lehkou nažehlovací fólií s malou smrštivostí, jako je Airspan nebo Litespan.
Taylorcraft je konstruován pro pohon malým stejnosměrným motorem s převodovkou - např. pohonnou jednotkou GWS, která je zakreslena na plánu. V dnešní době nejspíše zvolíte malý střídavý motor - v takovém případě budete muset překonstruovat motorové lože (doplňte novou motorovou přepážku z 2 mm březové překližky), ale to by nemělo představovat závažnější problém. Pro pohodové létání stačí elektromotor třídy AXI 2208 a Li-poly dvoučlánek 800 mAh. "Namotorování" doporučujeme nepřehánět - je to park-flyer, ne raketa.
Stavebnice obsahuje: balsové laserem vyřezávané díly, balsové nosníky, vakuově lisované díly (kryt motoru...), čirou plastovou fólii na "zasklení" kabiny, ocelovou strunu na podvozek a další drobné díly, lehká pěnová kola, barevný potahový papír, aršík samolepek, stavební plán.
Délka | 606 mm |
Rozpětí | 1016 mm |
Náročnost pilotáže | P2 |
Ovládané funkce | S,V,M |
Plocha křídla | 17.5 dm2 |
Stavební náročnost | S2 |
K21GP91006 | Polní startbox pro elektrolety malý | |
K25NA05800 | Ocelové pravítko 15cm/6" s posuvkou | |
K2GPMP1006 | Polní startbox pro elektrolety malý |
RC modely / RC letadla / RC modely / Stavebnice / Polomakety / Rozpětí 1-1,4m |