Během II. světové války US Army používala velké množství plavidel nezbytných k přepravě a zásobování jednotek vyloďovaných v Severní Africe, Evropě i Tichomoří. Pro vlečení lodí v přístavech a přeplavu nákladních a zásobovacích vlečných člunů sloužily malé remoréry označované "ST" (Small Tug = malý remorkér). Stavebnice Dumas vám nabízí model jednoho takového remorkéru, který měl délku 74 stop.
Stavebnice přístavního remorkéru v rozsypu pro pohon elektromotorem řady pro mírně pokročilé stavitele. Díky vysokému předpracování většiny dílů není stavba nijak zvlášť náročná na zručnost a dílenské vybavení - ale samozřejmě pečlivá a trpělivá práce je v lodním stavitelství nezbytná pro dosažení dobrého výsledku. Pro lepení budete potřebovat střední vteřinové lepidlo, epoxyd a lepidlo pro lepení plastikových modelů. Vlastní stavba probíhá dle třípohledového výkresu ve skutečné velikosti zachycujícího vnější vzhled lodi. Jednotlivé stavební kroky se provádějí dle perspektivních výkresů zobrazujících detailně konstrukci dané části lodi, vybrané klíčové kroky a zhotovování doplňků jako jsou třeba zábradlí nebo žebříky usnadňují předtištěné šablony v měřítku 1:1. Pro konečný barevný finiš budou vzhledem k celkem malým rozměrům lodi vyhovovat barvy na plastikové kity.
Trup je tvořen dvoudílným vakuovým výliskem z plastu (kompaktní polystyren) s vnitřními výztuhami z laserem vyřezávaných překližkových a balsových dílů a dílů předseknutých z mikropěnových PVC desek ( - z tohoto materiálu je i paluba). Nástavba má opět kostru z laserem vyřezávaných překližkových a balsových dílů, vnější stěny jsou z předseknutých plastových dílů. Díky tomu odpadá časově náročné plaňkování, tmelení, broušení a lakování obvyklé u lodí s celodřevěným trupem. Také nástavby jdou "rychle od ruky", nemusíte bojovat s všelijak se kroutícími a nepadnoucími vakuovanými díly, jak jste to možná zažili u vakuformových stavebnic.
Maketové doplňky jsou tvořeny škálou dílů z mosazného drátu, odlévaných z bílého kovu, dřeva a plastů. Pokud budete mít dostatek chuti a vytrvalosti, můžete model dále vylepšovat např. doplněním zasklených oken (v základním provedení jsou okna naznačena samolepkami) a vnitřního vybavení, funkčního osvětlení atd. Je jen na vás, jak si dáte na své práci záležet...
Pro pohon lodi slouží elektromotor řady 400 (není součástí stavebnice, stejně jako třílistý lodní šroub 25-30 mm) 4,8 až 6 V, napájený ze čtyř- resp šestičlánkového NiMH nebo NiCd akumulátoru (vhodný je např. šestičlánek pro RC auta 1:10). Lodní hřídel s pouzdrem a kardanovou spojkou je součástí stavebnice. Pro dlouhé plavby při používání akumulátorů s velkou kapacitou doporučujeme doplnit vodní chlazení motoru.
Pro ovládání lodi postačí jakákoliv aspoň dvoukanálová RC souprava, obousměrný elektronický regulátor otáček aspoň 10A (dle motoru) a jedno standardní servo pro kormidlo.
Stavebnice obsahuje: vakuové výlisky trupu, laserem vyřezávané balsové a překližkové díly, desk z mikropěnového PVC s předseknutými díly, smrkové a plastové nosníky a tyčinky, odlévané kovové díly a další maketové příslušenství, lodní hřídel s pouzdrem, dvoulistý lodní šroub 25 mm, sadu samolepek, výkres lodi v měřítku 1:1, obrázkový návod ke stavbě.
Délka | 451 mm |
Šířka | 126 mm |
Výška | 270 mm |
Náročnost pilotáže | P1 |
Ovládané funkce | M,LK |
Stavební náročnost | S2,S3 |
K22MO20510 | Vodní chlazení 400 | |
K25NA05800 | Ocelové pravítko 15cm/6" s posuvkou |
RC modely / Modely lodí / Motorové Elektro / Elektro / Stavebnice |